Hurtig levering på kun 1-3 hverdage på de fleste varer

Fri fragt ved køb af over 999 kroner

HANDELSBETINGELSER FOR PUREFITNESS.DK

Nedenstående handelsbetingelser gælder for alle leverancer fra Purefitness.dk. Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og Purefitness.dk som sælger.

Hos Purefitness.dk bestræber vi os på, at ekspedere alle ordrer indenfor 24 timer på hverdage. Når vi har klargjort din ordre til forsendelse, bliver den overdraget til fragtfirmaet. Herefter gælder fragtfirmaets leveringsbetingelser, hvilket i de fleste tilfælde betyder, at du kan forvente levering indenfor 1-3 hverdage.

Varer mærket med "Afsender: Purefitness (Sønderjylland)" sendes med GLS, DAO eller PostNord afhængigt af ordrens størrelse og vægt. Det er ikke muligt selv at vælge transportør, da det afhænger af ordrens sammensætning.

Varer mærket med "Afsender: Livingsport (Sjælland)" sendes enten med GLS, TNT/FedEx eller fragtmand afhængigt af ordrens størrelse og vægt. Det er ikke muligt selv at vælge transportør, da det afhænger af ordrens sammensætning.

I tilfælde af udsolgte varer eller forlænget ekspeditionstid på vores lager, vil du blive kontaktet af vores kundeservice. Bemærk venligst, at enkelte produkter, herunder større træningsmaskiner, kan have et par dages ekstra leveringstid, hvis de skal med fragtmand (se mere nedenfor). Den forventede leveringstid fremgår af beskrivelsen for de enkelte produkter.

Moms & priser

Alle priser på sitet er i danske kroner (DKK) inkl. 25% dansk moms. Du betaler altså kun den pris, der er anført.

Fragtmuligheder

Varer mærket med "Afsender: Purefitness (Sønderjylland)" sendes med GLS, DAO eller PostNord afhængigt af ordrens størrelse og vægt. Varer mærket med "Afsender: Livingsport (Sjælland)" sendes enten med GLS, TNT/FedEx, Bring eller fragtmand afhængigt af ordrens størrelse og vægt. Det er ikke muligt selv at vælge transportør, da det afhænger af ordrens sammensætning. Du bliver naturligvis informeret via behørig tracking information fra transportøren.

Fragtpriser

Vi tilbyder fragt fra kr. 39,-.Klik her for se vores aktuelle fragtpriser.

Betalingsmidler

 På Purefitness.dk modtager vi følgende betalingsmidler:

  • Visa-dankort
  • MasterCard
  • Maestro
  • Visa
  • Visa Electron
  • Mobilepay

Når man indtaster kortinformationer i netbutikken, sker overførslen af informationerne krypteret. Der anvendes SSL-kryptering, der giver en meget stor sikkerhed for, at fortrolige oplysninger ikke kan opsnappes af tredjepart. Efter frigivelse af stærk kryptering anvendes tillige 128-bit kryptering, hvis browseren understøtter dette.

Fortrydelsesret

Du har 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Af fødevaresikkerhedsmæssige årsager er det er dog ikke muligt at fortryde køb af fødevarer / kosttilskud.

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag du;

  • har modtaget din vare
  • får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
  • får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 30 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved e-mail til support@purefitness.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.  Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular, som er vedlagt alle ordrer, og sende med retur.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering og ombytning

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 30 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Bemærk dog, at vi kan grundet fødevaresikkerhed, ikke kan ombytte eller tage fødevare/kosttilskud retur.
Du skal selv afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Ved delvis annullering og returnering af en ordre, der oprindeligt var med gratis levering, men som efter annullering er kommet under den fragtfri beløbsgrænse, vil leveringsomkostninger også blive modregnet i returbeløbet. Se de aktuelle returpriser under menuen "Returnering og Bytte" på hjemmesiden.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt. Emballagen må f.eks. ikke brydes på folierede varer, da vi således ikke kan videresælge varen, som ny. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. 

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. 

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Bemærk at kunden altid selv skal betale returfragten. Hvis du vælger at bruge vores returlabel, så modregner vi prisen i dit returbeløb.

Hvis du nægter modtagelse, vil vi ligeledes modregne returfragten i dit handelsbeløb.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til vores returadresse, som kan oplyses af kundeservice.Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores standardfortrydelsesformular.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. 

Virksomheder og offentlige institutioner har som udgangspunkt ikke fortrydelsesret, med mindre andet er skriftligt aftalt med Purefitness.dk.

Reklamation 

Som forbruger har du 2 års reklamationsret, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget. Ved mangelvurderingen må der tages hensyn til produktets art, herunder om det har en begrænset levetid.

Ved reklamation skal varen inden for rimelig tid sendes tilbage til vores returadresse, som kan oplyses af kundeservice.

Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. 

For at fremskynde processen, bedes du sende en mail til support@purefitness.dk hvori du beskriver reklamationen og samtidig give os navn, adresse og telefonnummer, så vi kan behandle din reklamation. Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Persondatapolitik 

Vi har lavet en side hvor vi udførligt beskriver hvordan vi håndterer dine personlige oplysninger.Læs mere om vores Persondata politik her.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice på support@purefitness.dk. Vi bestræber os på at besvare din mail indenfor 1 hverdag.

PureFitness.dk webshop tilhører: 

Purefitness.dk ApS
Kilen 2
6330 Padborg
CVR: 44107325
E-mail: support@purefitness.dk

- Du har en uafklaret sag hos kundeservice

- Du har en åben bestilling, som endnu ikke er leveret eller betalt

- Du har et økonomisk mellemværende med PUREFITNESS.DK, uanset betalingsmåde

- Du er under mistanke for at have eller har misbrugt vores serviceydelser inden for de sidste fire år

- Din gæld er videresolgt til tredjepart inden for de seneste tre år eller inden for et år for afdøde kunder

- Hvis du har foretaget et køb, beholder vi dine personlige oplysninger i forbindelse med din transaktion af hensyn til bogføringsreglerne

Din ret til at modsætte dig anvendelse baseret på legitime interesser:

Du har ret til at modsætte dig anvendelse af dine personlige oplysninger, der er baseret på PUREFITNESS.DKs retmæssige interesser.

PUREFITNESS.DK fortsætter ikke med at anvende dine personlige oplysninger, medmindre vi kan påvise ensaglig grund til deres anvendelse, som tilsidesætter dine ønsker og rettigheder og/eller på baggrund af lovmæssige krav.

Din ret til at modsætte dig direkte markedsføring:

Du har ret til at modsætte dig direkte markedsføring, herunder profilanalyse til direkte markedsføringsformål.

Du kan framelde dig direkte markedsføring på følgende måder:

  • Ved at følge instruksen i den enkelte markedsføringsmail
  • Ved at kontakte PUREFITNESS.DKS kundeservice

Retten til begrænset anvendelse:

Du har ret til at anmode om begrænset anvendelse af dine personlige oplysninger hos PUREFITNESS.DK under følgende omstændigheder:

  • Hvis du gør indsigelse mod anvendelse baseret på PUREFITNESS.DKs retmæssige interesser, skal PUREFITNESS.DK begrænse al anvendelse af de pågældende personlige oplysninger, mens det kontrolleres, om vores legitime interesser går forud for dine.
  • Hvis du mener, at dine personlige oplysninger er ukorrekte, skal PUREFITNESS.DK begrænse al anvendelse af de pågældende data, mens rigtigheden af disse personlige oplysninger kontrolleres.
  • Hvis behandlingen er uretmæssig, kan du modsætte dig sletning af dine personlige oplysninger og i stedet anmode om begrænset anvendelse af dine personlige oplysninger
  • Hvis PUREFITNESS.DK ikke længere har brug for dine personlige oplysninger, men de er påkrævede for at kunne gøre et lovmæssigt krav gældende.

Hvordan kan du udøve dine rettigheder?

Vi tager databeskyttelse meget alvorligt, og derfor håndterer vores kundeservicemedarbejdere altid dine forespørgsler i henhold til ovennævnte rettigheder. Du kan altid kontakte kundeservice på support@purefitness.dk

Databeskyttelseschef:

Vi har udnævnt en databeskyttelseschef for at sikre, at vi altid anvender dine personlige oplysninger på en åben, korrekt og lovgyldig måde. Du kan kontakte vores databeskyttelseschef på support@purefitness.dk og skrive Databeskyttelseschef i emnefeltet.Retten til at klage til en tilsynsmyndighed:Hvis du mener, at PUREFITNESS.DK behandler dine personlige oplysninger på en ukorrekt måde, kan du kontakte kundeservice på support@purefitness.dk. Du har også mulighed for at klage til Datatilsynet.Opdateringer af vores politik om beskyttelse af personlige oplysninger:Der kan være behov for, at vi opdaterer vores politik om beskyttelse af personlige oplysninger. Den seneste udgave af vores politik om beskyttelse af personlige oplysninger vil altid være tilgængelig på vores hjemmeside: www.purefitness.dk. Vi vil meddele alle vigtige ændringer i vores politik om beskyttelse af persondata.